Mijn naam is Stella Onbag. Mijn interesse in mensen levert mij een boeiend levensavontuur op. Al vanaf mijn vroege jeugd heb ik veel met kinderen en adolescenten gewerkt vanuit het vrijwilligerswerk. Daarna ben ik Rechten gaan studeren en ben ik mijn carrière gestart in het bedrijfsleven. Bij het onderdeel Management Development op het Hoofdkantoor van KPN heb ik mij toegelegd op het werven en begeleiden van jonge HBO´ers voor een stage of afstudeerplek. Daarna heb ik als recruitment officer pas afgestudeerde HBO'ers geplaatst op startfuncties. Vervolgens ben ik overgestapt naar het commerciële werkveld en heb ik als senior consultant en lid van een managementteam vele prachtige en uitdagende onderzoeksopdrachten uitgevoerd en veranderingstrajecten geleid.
Ik heb vele mensen mogen ontmoeten. De gesprekken die ik met hen in de loop der tijd gevoerd heb, hebben mijn interesse in organisaties, mensen en hun drijfveren versterkt. Toen mij gevraagd werd terug te keren naar het hoofdkantoor voor de begeleiding van collegae in outplacementtrajecten heb ik dit met plezier gedaan. Met name in deze laatste functie kwam ik er weer achter hoe ik geboeid raak door mensen. Hoe fascinerend hun persoonlijke ontwikkeling en mogelijkheden zijn. Bij de begeleiding van collegae heb ik geconstateerd dat vele blokkades voortkomen uit ervaringen in hun jeugd.
Mijn wens en ambitie tot blijvende educatie en ontwikkeling vormen de drijfveer om een nieuwe richting in te slaan. In 2003 ben ik, naast mijn werk, gestart met een post-HBO opleiding tot Kindercounselor/coach en Integratief Kinder- en Jeugdtherapeut bij BGL in Driebergen. Ik heb hier verrijkende leermomenten beleefd! In 2006 heb ik het diploma behaald.
De tijd was rijp om mijn professionaliteit te verdiepen en te verbreden. Dit heeft geresulteerd in het volgen van de post-HBO opleidingen tot Kindercounselor en Integratief Kinder- en Jeugdtherapeut bij BGL. Na het behalen van beide diploma’s kwam de stap naar een vervolg van mijn professionele loopbaan in de Kinder- en Jeugdtherapie dichterbij. In 2007 ben ik gestart met mijn praktijk Cascadens. Van 2008 tot 2010 heb ik bij BGL op freelance basis gewerkt als co-trainer voor de Kinder/Jeugdcoach opleiding en ben ik leertherapeut, intervisor, supervisor en scriptiebegeleider geworden voor studenten van de opleiding tot Kinder- en Jeugdtherapeut. Tevens ben ik vanaf 2007 op freelance basis gaan werken in de praktijk van een collega kindertherapeut in de regio Rotterdam.
Van 2013 tot 2017 was ik coördinator en lid van de Toelatingscommissie voor nieuwe leden van de VIT, beroepsvereniging voor Integraal Therapeuten. In 2018 ben ik benoemd tot lid van de Beroepscommissie van deze beroepsvereniging.
Als therapeut en coach voor kinderen is het de ontmoeting: het mogen leren kennen van emoties, denken, doen en hun innerlijke wijsheid. Vanuit hun klacht het kind leren ontdekken en werken vanuit zijn innerlijke hulpbronnen en daarnaast leren vinden van externe hulpbronnen. Bij jongeren fascineert het mij om de jongere in de worsteling met zichzelf en zijn omgeving te leren hoe hij zich staande kan houden en kan omgaan met belemmeringen en hem te begeleiden bij zijn ontwikkelingstaken van de pubertijd opdat hij weerbaar en autonoom de volgende fase van volwassenheid kan ingaan.
Coaching en loopbaanbegeleiding van volwassenen inspireren en verrijken mij door de diepgang en ruimte die er ontstaat wanneer de cliënt zich opent voor ontwikkeling en verandering. Wanneer de cliënt zich ervan bewust wordt dat zijn levenspad, keuzes en gedragspatronen hem niet alleen een worsteling in zijn bestaan opgeleverd hebben, maar ook sterker hebben gemaakt door de opgedane levenservaring. De persoonlijke ontwikkeling en verandering die maken dat hij vol energie en levenskracht het leven tegemoet kan treden op weg naar door hem gestelde doelstellingen vanuit het heden. Niet langer vanuit een niet begrepen zijn en zich niet begrepen voelen. Het moment waarop hij zich bewust wordt van een structurele verandering in zijn denken, doen en voelen en knelpunten weet te benaderen door uit te gaan van mogelijkheden en intuïtie.
Wanneer een kind, jongere en volwassene zijn gevoelens, emoties, denken en doen (her)kent, kan accepteren en er mee om leert te gaan, kan elk leven en werken vanuit een innerlijke kracht en intrinsieke motivatie, zijn drijfveren, talenten en eigenschappen.
Want als je controle krijgt over je klacht, kan energie weer vrijelijk stromen zoals bij de cascade, bron van eindeloze energie.
www.cascadens.nl copyright © 2008-2020 Cascadens